A közösségi média lényege, hogy gyorsan reagáljunk a történésekre, a vásárlók igényeire, és az, hogy szórakoztassuk őket. Ám a bejegyzések megírása, képek készítése, a posztok időzítése és a statisztikák elemzése rengeteg időt vesz el a marketingesek idejéből. Ha tényleg jelen akarsz lenni követőid és potenciális vevőid életében a közösségi médián, akkor olyan muszáj automatizációs megoldásokat használni, amelyek segítik a kommunikációs stratégiád megvalósítását.
Ezek az automata eszközök megkönnyítik minden közösségi médiáért felelős illető életét, hiszen intuitív és előre elkészített lehetőségeikkel, és gyors folyamataikkal biztosítják online jelenléted a megfelelő helyen, és időben. Lássuk, a 7 legjobb közösségi média automatizációs eszközt!
1. Buffer
Már évek óta dolgozok a Buffer-al, és a mai napig hű társam akkor, ha egy bejegyzést több oldalra szeretnék megosztani. A Buffer használatával egyszerűen be lehet időzíteni a posztokat az általad használt közösségi profilokra. Ezzel az eszközzel könnyedén el lehet készíteni a tartalom naptáradat. Csak egyszer kell nekiülni, elkészíteni a képeket és megírni a szöveget. A Buffer gondoskodik arról, hogy a beállított oldalakon a kiválasztott időben megjeleníti a bejegyzéseidet, így neked nem kell hetente vagy akár naponta belekezdeni a szerkesztésbe.
Az ingyenes verzióban mindössze 3 platformot lehet hozzáadni a kezelőfelülethez, de a legtöbb cég esetében ez a mennyiség bőven elegendő. A Buffer-ben arra is figyelj, hogy pontosan állítsd be a megosztás időzónáját. Plusz előnye, hogy időpont javaslatokat is tesz a publikálásra.
2. Mention
Ez az eszköz képessé tesz téged arra, hogy monitorozd online jelenléted, a konkurenciád, és arra, hogy nagyobb vevőkört építs ki magadnak. A Mention egy olyan megoldás, ami valós időben mutatja, ha valaki megemlítette a cégedet, márkádat vagy egy ahhoz tartozó kulcsszót. Ennek az eszköznek hála, észreveheted, hogy mely bejegyzéseidre, vagy online mozzanataidra reagálnak legjobban a követőid. Sőt, még azt is hamar megláthatod, ha a konkurenciádnak egyik elégedetlen vevője panaszkodik egy általad megadott kulcsszó használatával, így gyorsan le is tudsz rá csapni. Ahogy a cikk elején is írtuk, fő a gyorsaság. Kövesd, ahogy cikkjeid és bejegyzéseid terjednek az online világban a Mention használatával.
3. SocialPilot
A SocialPilot a tartalommarketingesek jobbkeze. Átlátható platformjához egyszerűen hozzá lehet kötni akár 200 közösségi oldalt is, melyekre tömegesen, egyszerre több száz bejegyzést is meg lehet osztani. Az összekötés után, egy darab könnyen kezelhető felületen láthatjuk az egyes profilokhoz érkező kommenteket vagy üzeneteket. Bármely ügyféllel egyszerűen kapcsolatba lehet lépni a SocialPilot segítségével, anélkül, hogy át kellene jelentkezni egy másik oldalra.
Emellett, a SocialPilot hasznos statisztikákat is készít a bejegyzések teljesítéséről. Sőt mi több, még arra is ad beépített lehetőséget, hogy személyre szabd a Facebook fiókodat. Ha egy olyan megoldásra vágysz, ami egy felületen képes az összes közösségi média igényedet kezelni, akkor érdemes megfizetni ezt a drágább kategóriába tartozó megoldást.
4. Scoop.it
A Scoop.it egy olyan közösségi média eszköz, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy bizonyos témákban böngésszenek a legtrendibb és legfelkapottabb bejegyzések között. A Scoop.it használatával könnyedén rátalálhatsz a következő szociális média poszt témádra. Ha időben reagálsz, akkor Te lehetsz az első, akitől a célközönséged hallja a piacodhoz kapcsolódó legújabb híreket. Ez az online eszköz arra is nyújt lehetőséget, hogy beidőzítsd bejegyzéseidet, így a használatával egyszerűen állíthatod össze a tartalom naptáradat.
5. Agora Pulse
Az Agora Pulse nagyon hasonlít a SocialPilot-hoz. A SocialPilot-nál talán nagyobb volumenű menedzselésre is alkalmas, például nagy cégek esetében. Az árazása is tükrözi a benne rejlő lehetőségek nagyságát, viszont itt a csomagok a cég méretéhez vannak optimalizálva.
Ha egy átlátható felületen szeretnéd kezelni az összes közösségi médiához kapcsolódó feladatodat, legyen az időzítés, kommentekre vagy üzenetekre való válasz, az Agora Pulse minden eszközt meg ad neked hozzá. Az eddig említett automatizációs megoldásokon túl, nagy jó előnézeti lehetőségeket biztosít arra, hogy lásd hogyan fognak kinézni bejegyzéseid az adott szociális média platformon. Ezen felül, egy madártávlatban szemlélhető tartalom naptárat is készíthetsz, hogy követhesd az online marketing stratégiád.
Az Agora Pulse arra is megoldást nyújt, hogy megadott időközönként automatikusan újra posztold legfontosabb bejegyzéseidet anélkül, hogy azok túl sokszor jelennének meg követőid számára.
6. IFTTT
Ezzel a közösségi média automatizációs eszközzel olyan feltételeken alapuló folyamatokat hozhatsz létre, melyek megkönnyítik a munkádat. Az IFTTT-ben való regisztráció után létrehozhatod saját automata folyamataidat az eszköz használatával, így ha az egyik folyamat első lépése teljesül, az eszköz tudni fogja, hogy mit kell ezután tennie. Például, beállíthatod, hogy ha Facebook-ra posztolsz egy képet, akkor az utána a Twittereden, Pinteresteden és Instagramodon is jelenjen meg.
Az IFTTT nem csak a közösségi média robotizálására alkalmas, hiszen ha rendelkezel más okos technológiákkal, akkor azokat is összekötheted ezzel a megoldással. Ha például okos otthonod van, akkor az IFTTT segítségével kialakíthatsz egy folyamatot arra, hogy mit tegyenek eszközeid, ha haza érsz munkából.
7. Post Planner
Ez az alkalmazás leginkább Facebook és Twitter fiókokkal működik legjobban. Hasonlóan más automatizációs eszközökhöz, és a nevéből kiindulva „Bejegyzés Tervező”, posztjaidat állíthatod sorba és időzítheted az eszköz segítségével. Amitől a Post Planner több, mint más hasonló időzítő programok, az az, hogy egy beépített téma keresővel is rendelkezik, ahonnan válogathatsz felkapott témakörök közül. Azáltal, hogy engedélyezed az automata bejegyzés megosztást az applikáción belül, rengeteg időt tudsz magadnak megspórolni.
Összefoglalás
Cikkünkben megismerhettétek a legjobb közösségi média automatizációs rendszereket, melyek használatát bátran ajánljuk minden online marketingben tevékenykedő személynek. Ezeknek az applikációknak használatával sokkal egyszerűbbé válik a bejegyzés készítésének gyakran idegőrlő folyamata. Legyél Te is jelen online ügyfeleid életében gyakrabban, és egyszerűbben, mint eddig bármikor.
A szerzőről: Szabó Nikoletta a Rocketing marketingügynökség angol-magyar szövegírója, fordítója és közösségi média specialistája.