Sokan egyáltalán nem tudják miről van szó, amikor landing page -ről, érkeztető oldalról, vagy érkező oldalról beszélünk. Pedig a dolog nagyon egyszerű. Egy weboldal akkor landing page, ha arra egy külső hivatkozásról, linkről látogató érkezik. Amennyiben marketingszempontból vizsgáljuk, akkor már csak azokat az oldalakat értjük alatta, melyek többnyire elkülönülnek annak a cégnek a weboldalától, mely létrehozta őket.

Tartalomjegyzék

A landing page-ek két fő típusa

  1. Az oldal célja, hogy a látogató vásároljon. A megrendelés történhet magán az érkeztető oldalon egyetlen termék vagy szolgáltatás esetében. Azonban ha egy termékkört hirdetünk meg, akkor linkek is szerepelhetnek a landing oldalon, melyek mindegyike egy-egy termékoldalra vezet.
  2. Az oldal célja a lead generálás. Ilyenkor a weboldalon a látogatók e-mail címüket, nevüket és egyéb adataikat adhatják meg azért, hogy később valami ajánlattal fel tudjuk keresni őket. Természetesen ilyenkor valamit kínálni kell a látogatónak, hogy megadja az adatait. Például, hogy szolgáltatásunkat ingyenesen kipróbálhatja 30 napig, vagy letölthet egy e-könyvet

Hogyan épüljön fel a landing page?

A cím legyen figyelemfelkeltő

Minden a címmel kezdődik, az egész érkeztető oldalnak ez a kiindulópontja. A címnek érdekesnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie. A mi javaslatunk:

  • maximum 8-10 szóból álljon
  • lényegre törő legyen
  • keltse fel a látogatók érdeklődését

Törekedj a lényegre

A felhasználóknak kevés az idejük, a figyelmük elkalandozik, a weboldalakat átfutják, miközben keresik az őket érdeklő információkat. Egy landing page-re határozott céllal érkeznek, ezért figyelmüket a lényeges információkra kell irányítani! Az üzenetnek a felhasználó számára nyújtható előnyöket kell hangsúlyozni, rámutatnia arra, hogy miként vagyunk képesek megoldani a problémáját. Ennek érdekében legyenek világosak a címeink és alcímeink, használjunk pontokba szedett felsorolásokat, alkalmazzunk kiemeléseket, és szorítkozzunk a lényegre. A formája lehet leírás, prezentáció, videó, de a legfontosabb: legyen egyenes és őszinte!

Képek használata

Egy kép többet mond ezer szónál, és sokkal gyorsabban dolgozza fel az agy, mint a szöveges információkat. Ezért érdemes minél nagyobb képeket használni az érkeztető oldalunkon, és ezek a képek kapcsolódjanak a termékhez vagy szolgáltatáshoz, és mindenképpen kiváló minőségűek legyenek. 


A cselekvésre felhívás (CTA) legyen kontrasztban az oldal többi részével!

A cselekvésre ösztönző gombunknak/linkünknek (CTA) szembetűnőnek kell lennie, ehhez pedig a legegyszerűbb megoldás, ha egy élénk, kontrasztos színnel tesszük kiemelkedővé. Az oldalon ugyanakkor ajánlott visszafogott színeket használni, ezáltal is nagyobb hangsúlyt adva a CTA gombnak. 

Logó

Annak érdekében, hogy a felhasználók tudják hol járnak, mindig helyezzük el az oldalon a logónkat. Legyen mindig észrevehető a gyors beazonosítás érdekében. Ha több landing oldalunk is van, akkor érdemesmindegyiknél az oldalnak ugyanazon pontjára elhelyezni a logót.


Előnyök hangsúlyozása

Miért vonzó a termék vagy a szolgáltatás a vevők számára? Ezt kell megfogalmazni, mégpedig egy kitüntetett helyen az oldalon. Ennek is az ügyfél álljon a középpontjában, az Ő szemszögéből kell megfogalmazni.

Ajánlások

A bizalom a legfontosabb, ezért kérd meg a meglévő ügyfeleidet, hogy mondjanak a termékedről, szolgáltatásodról pár mondatot, amit aztán elhelyezhetsz az érkeztető oldaladon. A beszámolóknak valódi emberektől kell származniuk – névvel és képpel -, olyanoktól, akik a legjobban leképezik a célközönségedet. Ne általánosságokat, hanem konkrétumokat tartalmazzanak.

Találd meg az arany középutat

Első hallásra talán jó ötletnek tűnhet, ha eredeti látványvilággal akarjuk kiemelkedőbbé tenni landing oldalunkat, a gyakorlat és az A/B tesztek azt mutatják, hogy pont ellentétes hatást érünk el vele. Ha nagyon egyedi vizuális elemeket alkalmazunk, az megzavarja a felhasználót, és így rontja a konverziót. Még az is előfordulhat, hogy például a túl nagy képek vagy más impozáns grafikai elemek alkalmazása miatt lassabbá válik az oldalunk.

Formázd meg az oldalt

A landing page egyes elemei, mint a címsor, az alcím, a szöveg egyértelműen beazonosítható legyen a felhasználók számára, ezáltal megkönnyítve a tájékozódásukat az oldalon.

Social média

Mindenképpen illesszünk az oldalunkra közösségi média hivatkozást, melyek növelik a hitelességünket. 

Elérhetőségek

Legyen könnyen észrevehető a látogatók számára. Egy cím és egy telefonszám azt is igazolja, hogy működő cégről van szó.

Mit ne csinálj a landing page-en – tipikus hibák

Menüsor

Egy vagy akár két menüsor – miközben teljesen természetes és megszokott egy weboldalon – rendkívül zavaró landing oldalakon. Mit is kínál egy menüsor? Számtalan lehetőséget, hogy elkattintson a látogató! Nézelődik, és egy óvatlan pillanatban elnavigál, miközben a lényeggel meg sem ismertettük.

Hosszú űrlapok

Ezekkel a felhasználók lelépését kockáztatjuk, még a kitöltés közben. Minél több a kitöltendő mező, annál nagyobb az esélye, hogy a felhasználó menet közben fogja otthagyni az űrlapunkat. Ezért célszerű a lehető legrövidebbre méretezni, és csak a legszükségesebb adatokat elkérni a felhasználótól.

Túl sok lehetőség

Minden olyan linket, menüt el kell távolítani a landing oldalról, mely eltérítheti a látogatót, másrészt nem szabad összezavarni azzal, hogy többféle célt is teljesít. Ez mindig zavart okoz, és rontja a hatékonyságot. Az érkező oldal mindig irányuljon egyetlen célra, a CTA gomb se legyen többirányú, vagy akár egy célra irányuló, de többféle verziójú. Ugyanakkor többször is szerepelhet az oldalon, illetve optimális elhelyezése is tartalomtól függő. Az érkeztető oldal egy egyirányú út!

A hirdetésekhez kapcsolódó landing page

Amikor Google Adwords (vagy Facebook Ads) kampányhoz optimalizáljuk a landing oldalunkat, akkor több szempontból is javulni fog hirdetésünk hatékonysága. Egyrészt javulni fog a hirdetéseink minőségi mutatója, másrészt pedig növekedni fog a konverziós rátánk, ami növekvő bevételeket eredményez. Érdemes tehát minden kampányra megfelelő érkeztető oldalt készíteni.

Mi a leggyakoribb hiba amit elkövethetsz?

Ha a hirdetés nem egy a kampányhoz kapcsolódó érkeztető oldalra irányít, hanem a cég főoldalára. Ez abból következik, hogy nincs pénzünk, időnk és kedvünk még egy landing oldal elkészíttetésére is, főleg miután már összeraktuk és sok pénzt áldoztunk, magára a kampányra. Elengedhetetlen megérteni, hogy ezzel elveszik a hatékonyság! A főoldalra érkező látogató nem fog konvertálni. Azért fizetsz, hogy hozzád érkezzen, viszont hagyod, hogy ott egyszerűen elvesszen és ne rendeljen semmit? Mert ezt éred el, ha a főoldalra irányítod. Csalódott lesz, mert egy jól meghatározott cél miatt érkezett, ami helyett keresgélnie kellene, tehát akadályokat gördítesz eléje. El fogod veszíteni.