A Facebook nemcsak a marketingesek, hanem a cégvezetők körében is slágertémává vált, senki sem szeretne kimaradni belőle, mindenki szeretne profitálni a népszerűségéből, de sajnos kevesen vannak tisztában vele, hogy milyen eszközökkel.
Miért éri meg egy cégnek megjelenni a Facebookon?
A Facebook megjelenést tervezni kell, fontos, hogy beillesszük a céges marketing rendszerbe, és olyan megoldásokat alkalmazzon, amely az adott médiumban hatékony és az adott közeghez jól illeszkedik.
A Facebook kiváló eszköz a cég körüli közösség megszervezésére és aktivizálására. Cég körüli közösség alatt értem azokat az embereket, akik valamilyen szinten kapcsolatban állnak cégünkkel. Ügyfelek, partnerek, viszonteladók, szolgáltatásaink vagy termékeink iránt érdeklődők vagy csak az adott iparágban dolgozók. Ha megfelelőképpen tudunk kommunikálni velük, akkor nem „tévesztik szem elől” cégünket és nagyobb valószínűséggel tudunk új ügyfeleket szerezni valamint meglévő ügyfeleinket megtartani.
Hogyan ne szabad a Facebook-on kommunikálni?
Sokan regisztrálnak "emberként" a Facebook-ra, de a cég nevében, a cég nevével, adataival, képeivel. Bejelölnek embereket, akik esetleg visszajelölik őket, de a kapcsolattartás ki is merül ennyiben. Ha „emberként” regisztráljuk cégünket a Facebook-ra, akkor nem állnak rendelkezésre azok az eszközök, amelyeket kifejezettek cégek számára alakítottak ki.
A Facebook céges megjelenés formája a Facebook oldal (Facebook page)
A Facebook oldal a cégek Facebook megjelenési formája. Ilyen oldalt bárki regisztrálhat néhány perc alatt, ráadásul egy ideje már teljesen magyarított Facebook felületen.
Mit tud egy ilyen Facebook oldal?
A személyes regisztrációhoz hasonlóan az érdeklődők csatlakozhatnak az oldalhoz, így a saját üzenőfalukon látni fogják azokat a bejegyzéseket, amiket az oldal karbantartója kitesz oda. Ez egy állandó és viszonylag közvetlen kommunikációs csatornát nyit a cég termékei/szolgáltatásai iránt érdeklődők számára.
Egy Facebook oldal ezen kívül számos dologra képes, például:
- aloldalakat lehet készíteni, amin a honlapok aloldalához hasonló tartalmakat lehet elhelyezni a rajongók számára. Akár közvetlen hírlevél feliratkozási vagy megrendelő űrlapot is, de szinte bármi egyebet is
- a rajongókkal meg lehet osztani képeket, cikkeket, linkeket, videókat
- a rajongók szinte mindenhez írhatnak megjegyzéseket, kifejezhetik a tetszésüket, amit alapesetben az ő ismerőseik is láthatnak
- lehet olyan tartalmat kínálni, amit csak a rajongók látnak, ezzel csábítóbbá tenni a rajongóvá válást
- a Google képes indexelni a legtöbb tartalmat az oldalon, így keresőoptimalizálási szempontból is jelentősége van
- az oldal látogatottságáról, a rajongók számáról és egy sor más adatról részletes statisztikát ad
- össze lehet kötni a Twitterrel automatikus kommunikációt létrehozva a két rendszer között