Március 30-tól a Facebook a privát profilok mintájára az üzleti oldalakon is átáll a Timeline kinézetre. Még mindig sok olyan cég van azonban, akik nem tették meg a szükséges intézkedéseket és nem készültek fel a váltásra. Cikkünkben a Timeline váltáshoz szükséges tennivalókat próbáljuk meg összefoglalni.
Lássuk röviden milyen változásokat hozott a Timeline a korábbi elrendezéshez képest
- Új borítókép, új design: az oldalak felső részén egy nagy méretű kép, amely erős figyelemfelkeltő jelleggel bír. Emellett új profilkép és teljesen új elrendezés
- Események kiemelése, új események beszúrása akár időben visszamenőleg is
- Alkalmazásaink mostantól nagyobb, szembetűnőbb helyen jelennek meg
Az új design testreszabásához szükséges lépések
1. Borítókép
Ez az első amelyet a látogatók észrevesznek a Facebook oldalunkon. A kép mérete lehetőség szerint 850 x 315 pixel legyen. Célszerű egy letisztult, szép, vizuálisan könnyen befogadható képet választani, amely összefüggésben van a céggel. A cég szlogenje is felkerülhet a képre, de vannak tiltott üzenetek, amelyekkel nem szabad élni, pl. "40% leárazás". A borítókép feltöltéséhez a kép területén kell mozgatni az egeret, hogy megjelenjen a menü.
2. Profilkép
A profilkép mérete is változott, mostantól négyzet alakú. Célszerű legalább 180 x 180 pixeles képet választani. Ügyeljünk arra, hogy a kép kis méretben is jól kivehető legyen, mert bizonyos helyeken csökkentett méretben jelenik meg.
3. Alapadatok
Célszerű ellenőrizni, hogy a cégre vonatkozó alapadatok megfelelően vannak-e kitöltve, helyesek-e a profilkép alatt található információk.
Az alapadatok szerkesztéséhez először be kell kapcsolni az adminisztrációs panelt,
majd a felső főmenü első menüpontjában érjük el a szükséges információkat
4. Bejegyzések ellenőrzése, testreszabása
Végig kell nézni a korábbi bejegyzéseket az idővonalon. Most már lehetőség van a bejegyzések törlésére és kiemelésére is. Sőt posztjaink közül egyet az első helyre rögzíthetünk (Pin to top). Ezzel a funkcióval egy kiemelt eseményre, hírre tudjuk felhívni a látogatók figyelmét. Az első helyre tett cikk 7 napig marad ott, majd automatikusan visszakerül a helyére az idővonalon.
A bejegyzések kiemelése, törlése, első helyre rögzítéséhez mozgasd az egeret a bejegyzés jobb felső sarkában, majd válaszd ki a megfelelő opciót
Új bejegyzések, események beszúrása akár időben visszamenőleg is lehetséges. Ennek az eszköznek a segítségével akik később kezdték el használni a Facebook-ot azok is bepótolhatják lemaradásukat és a Facebook előtti időkből is tudnak feltölteni híreket. :-)
Egy új esemény rögzítéséhez az idővonalon a megfelelő ponthoz kell görgetni, majd közvetlenül a vonalon mozgatva az egeret megjelenik a bejegyzéshez szükséges menü.
A Timeline mostantól sokkal nagyobb helyet biztosít bejegyzéseinknek, ezért éljünk a lehetőséggel, használjunk képeket amelyeknek fokozott figyelemfelkeltő hatásuk van!
5. Látogatottsági statisztika (Insights)
Egy bizonyos követői szám felett automatikusan bekapcsolódik a szolgáltatás és a Google Analytics-hez hasonlóan hasznos információkkal szolgál a látogatói számokról és folyamatokról.
6. Bejegyzések, posztok jogosultságai
Érdemes átnézni a bejegyzésekre vonatkozó jogosultságokat. Megfelelő beállítások esetén a rajongók is posztolhatnak üzeneteket az idővonalra, ezzel az egész közösséget nagyobb aktivitásra sarkallva.