Minden vállalkozás számára az online világban elérhető siker egyik alapja, a Google Cégem fiók létrehozása.
A Google Cégem egy ingyenes eszköz, ami segíti a vállalkozások online jelenlétének megalapozását. A Google kereső algoritmusa számára ez jelenti a legfontosabb tényezőt, amikor egy vállalkozást ajánl a felhasználók számára.
A Google helyi keresésének eredménye a közelben található vállalkozások listájával és egy adott vállalkozás legfontosabb jellemzőivel (cím, nyitva tartás, elérhetőségek, vélemények) segíti a felhasználókat annak eldöntésében, hogy kiválasszák a számukra legmegfelelőbb szolgáltatót. Emiatt egyértelművé válik, hogy minden vállalkozás hasznára válik a Google Cégem fiók használata.
Tartalomjegyzék
A Google Cégem alapjai
Amennyiben úgy gondolod, hogy az online marketing idegen a vállalkozásod számára, akkor a következő szempontok minden bizonnyal segíteni fognak abban, hogy elkezd használni a Google Cégem szolgáltatást.
- A használata teljesen ingyenes, azonban fontos megjegyezni, hogy nem helyettesíti a vállalkozásod weboldalát.
- A Google Cégem kiegészíti a meglévő weboldalakat, mert a legfontosabb adatai és tulajdonságai megjelennek a Google keresési találatai között.
- A vállalkozásod információi nemcsak a Google keresőben, de a Google Térképen is megjelennek.
Hogyan tudok a Google Cégembe regisztrálni?
Az első lépés, hogy keress rá a vállalkozásodra a Google keresőben. Sokszor előfordul, hogy a vállalkozások évekkel ezelőtt már létrehozták Google Cégem profiljukat.
Amennyiben már rendelkezel Google Cégem profillal, de már nem ismered a belépéshez szükséges adatokat, írja a Google-nek, hogy az adott profil hozzád tartozik. Pár napon belül a legtöbb esetben megkapod a belépéshez szükséges adatokat. Ezután, már teljes kontrollal fogsz rendelkezni a profil felett, úgyanúgy mintha most hoztad volna létre.
Itt megtalálod a profil visszaszerzéséhez szükséges lépéseket.
Töltsd ki a mezőket a vállalkozásod adataival (cégnév, cím, stb), figyelj arra, hogy ne legyen bennük nyelvtani hiba
Add meg, hogy pontosan hol elérhetőek a vállalkozásod termékei, szolgáltatásai.
Válaszd ki, hogy milyen kategóriába tartozik a vállalkozásod (például webfejlesztés, autóbérlés, stb).
Több kategóriát is megjelölhetsz. Ennek segítségével a Google algoritmusa a legmegfelelőbb vállalkozást fogja ajánlani a felhasználóknak, és nem fordulhat az elő, hogy arra a keresésre: „mosógépszerelőt keresek”, egy seo szakembert fog megjeleníteni.
Ezután add meg az elérhetőségeidet, ahol az ügyfelek közvetlenül elérhetnek (telefonszám és weboldalad címe, amennyiben rendelkezel vele.
Ezután véglegessé teheted a regisztrációdat és lehetőséged van arra, hogy igazold vállalkozásod valódiságát. Ennek módja, hogy a Google egy kódot tartalmazó postai levelet küld vállalkozásod címére, melyet majd miután megérkezett megadni a Google-nek.
Közzététel és optimalizálás
Fontos, hogy a profilodon, minden Google által felkínált lehetőséget használj ki. Ezáltal növelve az esélyét, hogy a felhasználók megtalálják a vállalkozásodat.
A Google algoritmusa előnyben részesíti azokat az eredményeket, melyek pontos információkat tartalmaznak a vállalkozásról. Legyél egyértelmű, ne engedd, hogy a felhasználók mást feltételezzenek a vállalkozásodról mint ami. Mivel foglalkozik a vállalkozásod, hol és hogyan vehetik igénybe a szolgáltatásaidat.
Használj kulcsszavakat
A hagyományos keresőoptimalizáláshoz (SEO) hasonlóan, a Google algoritmusának és a felhasználóknak is fontos szempont, hogy a megadott információk tartalmazzanak kulcsszavakat és kifejezéseket, melyek segítségével könnyebben ráakadnak a profilodra. Ez különösen azért is fontos, mert a weboldalad címét megadtad a Google Cégem profilodon, ezáltal az algoritmus összeköti őket.
Állítsd be a nyitvatartási idődet
A nyitvatartási idődet minden esetben aktuális legyen. A Google ráadásul lehetőséget kínál arra, hogy az ünnepnapok és például a szabadságolások alatti nyitvatartási idődet is beállítsd.
Kezeld és válaszold meg az ügyfélvéleményeket
Az ügyfelek véleményeinek megköszönése, és kérdéseik megválaszolása megmutatja, hogy értékeled az ügyfelek véleményét és minden lehetségeshelyen válaszolsz a feltett kérdéseikre. A pozitív vélemények növelik a látogatók és az ügyfelek bizalmát, illetve növelik a Google Cégem profilod láthatóságát is.
Használj fotókat
Azon a Google Cégek profilok melyeken fényképek is találhatók a Google Térképeken 42% - al több átkattintást kapnak, mint a fénykép nélküliek. Ráadásul a vállalkozások saját weboldalára is 35% - al többen fognak átkattintani.
A legfontosabb kép egyértelműen a profilkép. A profilkép jelenik meg a legtöbb alkalommal a felhasználók számára, ezért ennek lesz a legnagyobb hatása is rájuk.
További használható és hozzáadandó képek
Logó
A Google javaslata, hogy használd a vállalkozásod logóját, ezzel is segítve a látogatókat a beazonosításodban.
Borítókép
A borítókép a Google Cégem oldalad tetején megjelenő, szélesvásznú (16:9 képarány) fénykép, melynek a vállalkozásod „személyiségét” kell bemutatnia.
További képek
Számtalan egyéb fényképet is használhatsz annak érdekében, hogy segíts a felhasználókat a döntéseik meghozatalában. Ezek a képek magukban foglalhatják magukat a termékeket, szolgáltatásokat melyeket kínálsz; bemutathatod a vállalkozásod dolgozóit, az irodád vagy üzlethelyiséged belsejét és külsejét, valamint bármilyen egyéb képet melyek segítségével növelni tudod a felhasználók bizalmát.
További teendők
Először még nem tudsz minden adatot módosítani, meg kell várnod a Google–tól postán érkező visszaigazoló kódot; Miután visszaigazoltad, hogy vállalkozásod valós, számtalan beállítási lehetőség áll rendelkezésedre.
Kezdőlap: Áttekintheted a statisztikákat
Bejegyzések: Posztokat készíthetsz vállalkozásoddal kapcsolatban
Információ: Alapadataidat módosíthatod
Statisztika: Értékes adatokat tudhatsz meg profilodról és tevékenységeid hatásáról
Vélemények: Megnézheted a rólad írt véleményeket és reagálhatsz rájuk
Fotók: Kategóriákba csoportosítva tölthetsz fel fényképeket
Webhely: Mini weboldalt készíthetsz
Felhasználók: Szerkesztőket adhatsz hozzá a Google Cégem profilodhoz
Elkészültél
A szerkesztés és jóváhagyás után némi időbe telhet, amíg a Google rendszerében és a Térképeken is frissülnek az adatok, de amennyiben minden adatot megadtál vállalkozásodról, akkor egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy még több potenciális ügyfél találjon meg az interneten.