A keresőoptimalizálással kapcsolatban még mindig nagyon sok mítosz él az emberek fejében. Nap-mint nap keresnek meg olyan kérdésekkel, amelyből azt látom, hogy az online marketing szerepét még mindig sokan tévesen kezelik nem véletlenül, hiszen meglehetősen kevés olyan anyag érhető el az interneten, amely átfogó ismereteket adna a tárgyban és megpróbálná eloszlatni a téves elméleteket. Ezt a hiányt próbálja meg egy kis részben pótolni cikkem.
- A keresőoptimalizálás nem egyenlő online marketinggel. A keresőoptimalizálás az online marketing tucatnyi tevékenysége közül az egyik, bár kétség kívül az egyik legismertebb és legfontosabb.
- A SEO-ra más néven keresőoptimalizálásra hatással van az összes többi online marketing tevékenység
- A SEO nem varázslat, hanem sokkal inkább tudatosan felépített információ szolgáltatás
- A SEO, PR és közösségi marketing közötti határok egyre inkább elmosódnak
- A SEO célja, hogy a weboldalt frissnek, tartalom szempontjából relevánsnak és értékesnek mutassa a keresőrendszerek számára
- A cél nem a látogatók számának növelése, hanem a vásárlók számának növelése
- Nem az számít mennyire szép a weboldalad, hanem az, hogy mennyi megrendelőt generál
- Az online marketing minden eleme pontosan mérhető. A fejlődéshez elengedhetetlen a mérésen túl az eredmények folyamatos kiértékelése és a stratégia finomítása
- A domain név és oldal cím még mindig az egyik legfontosabb SEO faktor
- „Content is everything”: a modern SEO-ban a szövegírás kiemelten fontos szerepet kap. Minőségi, gyakran frissülő tartalom nélkül nem lesz sikeres a keresőoptimalizálás.
- Folyamatosan kövesd a Google Analytics-ben cikkeid látogatottságát, mert ebből sokat tanulhatsz a témaválasztással, időzítéssel kapcsolatban.
- A megosztási lehetőségek nagyban hozzájárulnak weboldalad népszerűségének növeléséhez. Minden cikk mellett legyen nyomtatási, küldési, megosztási, letöltési lehetőség.
- Soha ne plagizálj! A Google-nek rendkívül kifinomult eszközei vannak annak felderítésére, ha egy adott tartalom egy másik oldalról származik, még akkor is, ha utólag átírták. A plágiumot a Google büntetéssel sújtja.
- A weboldalak többsége még az alapvető keresőoptimalizálási szempontoknak sem felel meg, tehát már minimális munkával is látványos eredményeket lehet elérni
- A közösségi média sokszor egészen más szempontok szerint értékeli a tartalmat, mint gondolnád. A sikerhez sok próbálkozásra van szükség
- A siker megosztása mindig jó marketing. Nem felejts el tudósítani sikeres projektjeidről, pozitív visszajelzéseidről.
- Egy kép többet mond ezer szónál. A közösségi médiában kiemelten fontos ez a régi mondás. A képek ugyanakkor keresőoptimalizálási szempontból is fontosak.
- Ne feledkezz meg a képekről blog bejegyzéseidben, cikkeidben sem. A kép nélküli szövegek elriasztják az olvasót.
- A Facebook nem második weboldal. Ne regisztrálj céges Facebook oldalt, ha nem frissíted rendszeresen, ha nem tartod a kapcsolatot rajongóiddal.
- Legyen weboldalad mobil kompatibilis. Ez 2013 egyik legfontosabb üzenete. Amelyik weboldal nem mobilra optimalizált, a látogatóinak egyre nagyobb részét elveszíti.
- Az online marketing hosszú távú tevékenység ami folyamatos törődést igényel. Hosszú távú sikereket nem lehet elérni 1 hónap alatt.