Ha egy céges weboldal megtervezésén gondolkodsz, vagy csak azt szeretnéd, ha nagyobb látogatottságot érnél el, akkor érdemes átolvasnod az alábbi listát, melyben összefoglaltam a legfontosabb tartalmi elemeket.
Sok közülük magától értetődőnek tűnik, a statisztikák mégis azt mutatják, hogy a cégek többsége nem megfelelő tartalommal tölti fel. Éppen ezért megpróbálom tömören összefoglalni és megindokolni hova, mit, miért érdemes megjeleníteni.
Tartalomjegyzék
- 1. Bemutatkozás / Rólunk
- 2. Munkatársaink
- 3. Szolgáltatásaink
- 4. Termékeink
- 5. Ügyfeleink / Referenciáink / Esettanulmányok
- 6. Hírek / Blog
- 7. GYIK
- 8. Kapcsolat
- 9. Rólunk mondták / Ügyfeleink írták
- 10. Közösségi oldalaink
- 11. Díjak / Kitüntetések / Vezető tisztségek / Bizonyítványok
- 12. Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi nyilatkozat
1. Bemutatkozás / Rólunk
A statisztikák szerint a látogatók többsége ha erre a menüpontra kattint, az alábbi kérdésekre vár választ, ezért ezeket fejtsd ki alaposan:
- Mivel foglalkozik a cég?
- Mióta?
- Kik állnak a cég mögött?
- Hogyan dolgoztok?
- Hol dolgoztok?
A bemutatkozó szöveg megírása során tartsd szem előtt az alábbi ajánlásokat:
- Meséld el a történeted!
- Mondd el mi a küldetésed, víziód?
- Írd le mások mit mondanak rólad?
- Mit mondanak a munkatársak a cégről?
- Mik céged korábbi főbb eredményei, mérföldkövei?
- Mindezt jelenítsd meg saját készítésű képekkel vagy bemutatkozó videóval.
Ennek a menüpont tartalmának részletes bemutatását ebben a cikkben találod, érdemes elolvasni!
2. Munkatársaink
A látogató arra kíváncsi, hány fős a cég, kik állnak a cég mögött, milyen szakmai háttérrel rendelkeznek, milyen szakmai kompetenciáik vannak, hogyan lehet elérni őket. Éppen ezért az alábbi tartalmi elemek megjelenítése fontos a munkatársak felsorolásában:
- Név
- Fénykép (mosolygós!)
- Beosztás
- Rövid történet (hol végzett, mivel foglalkozik a cégnél, mióta csinálja… stb.),
- Elérhetőség
3. Szolgáltatásaink
A céges weboldalak fejlesztésénél a szolgáltatások pontos kifejtésére kevés energiát fordítanak. Éppen ezért egy új látogató számára sok esetben nem egyértelmű, hogy a cég milyen kompetenciákkal rendelkezik. A kimutatások alapján az alábbi információkat szükséges megadni, közérthető, szakzsargon mentes megfogalmazásban:
- Hogyan dolgoztok?
- Miért válasszam a cégedet?
- Mitől vagytok jobbak, mint a konkurensek?
- A főbb szolgáltatások legyenek külön oldalon kifejtve keresőoptimalizálási okokból.
- A leírások végén legyen „Call to action” vagyis cselekvésre történő felszólítás: „Rendeld meg most!”, „Fedd fel velünk a kapcsolatot!”, „Látogass meg minket bemutató termünkben!” … stb.
4. Termékeink
A forgalmazott termékek megjelenítése során a legtöbb problémát még mindig a hiányos információk és a gyenge minőségű képek jelentik. Ezért ügyelj arra, hogy a lehető legtöbb információt add meg a termékekről lehetőség szerint több professzionális fénykép társaságában.
5. Ügyfeleink / Referenciáink / Esettanulmányok
A látogatók nagy része a cég ügyfelei, referenciái alapján dönti el, hogy kit válasszon. Éppen ezért fontos ennek a menüpontnak a minél alaposabb kidolgozása. A látogató az alábbi kérdésekre vár választ, mikor ide kattint:
- Kik a legnagyobb ügyfelek?
- Hány referencia munkátok van?
- Kiknek, hol, milyen projekteken dolgoztatok?
- Milyen tapasztalattal rendelkeztek?
- Képeket, videókat szeretnék látni arról, hogyan dolgoztok.
- Van esetleg 1-2 konkrét esettanulmányotok, ahol részletesen láthatom a folyamatokat?
6. Hírek / Blog
A Hírek / Blog menüpont az, amelyik lehetőséget biztosít arra, hogy gyakran frissülő tartalom kerüljön a weboldalra. A gyakran frissülő tartalom azon túl, hogy kedvez a Google-nak, lehetőséget biztosít a közösségi oldalakon és a hírlevelekben történő megjelenítésre. Egy jó Hírek vagy Blog oldal az alábbi üzenetet közvetíti a látogató felé.
- Képben vagyunk az újdonságokról
- Van időnk, enerigánk, erőforrásunk arra, hogy megosszuk veled
- Figyelmet fordítunk ügyfeleink tájékoztatására
- Vannak szakmai publikációink
- Részt veszünk konferenciákon, kiállításokon, tréningeken
7. GYIK
Válaszold meg a leggyakrabban felmerülő kérdéseket rögtön a weboldaladon. Ezzel segíted a látogatót abban, hogy plusz energia befektetés, telefonálás, e-mail-ezés nélkül azonnal választ kapjon felmerülő kérdéseire. A hála plusz bizalom lesz céged irányába.
8. Kapcsolat
A kapcsolat menüpontban add meg a lehető legtöbb lehetőséget arra, hogy a látogató fel tudja venni veled a kapcsolatot. Nem tudhatod előre, hogy neki a telefonálás, e-mail-ezés vagy a közösségi oldalon történő kapcsolatfelvétel a szimpatikus. Ezért adjál meg minél több kapcsolat-felvételi lehetőséget. A kapcsolat felvételi űrlapon a telefonszám ne legyen kötelezően kitöltendő mező, mert a statisztikák szerint a látogatók nagy része ezt nem szereti megadni.
- Cégnév
- Cím
- Telefonszám
- Nyitvatartás
- Google térkép
- Kapcsolatfelvételi űrlap
- Közösségi média elérhetőségek
9. Rólunk mondták / Ügyfeleink írták
Egy céges weboldalon az ügyfelek által megjelenített visszajelzések külső, cégtől független véleményként jelennek meg, ezért kiemelt szerepet kapnak a bizalom felépítése során. Ha a tökéletességre törekszel, a visszajelzés szövege mellett szerepeljen név, cégnév és fotó is, ezzel tudod maximalizálni a hitelességet.
10. Közösségi oldalaink
A statisztikák szerint az a cég, amelyik nem rendelkezik közösségi oldallal, negatív megítélést kap a látogatók részéről. Ugyanis a látogatók egy része, döntéshozatal előtt megnézi a cég közösségi oldalát is, abban bízva, hogy ott még több információt talál. Ha nincs céges közösségi oldal, akkor ezt egyértelmű csalódásként értékeli.
11. Díjak / Kitüntetések / Vezető tisztségek / Bizonyítványok
A bizalom építésben jelentős szerepe van a különböző díjak, kitüntetések, bizonyítványok feltüntetése. Mind arról tanúskodik, hogy elismert, megfelelő szakmai kompetenciákkal rendelkező cégről van szó, akivel érdemes felvenni a kapcsolatot. Nézz meg néhány Amerikai vállalkozást, mindenhol előtérbe helyezik, ha sikerül valamilyen díjat nyerniük.
12. Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi nyilatkozat
Ha megvan, a kutya sem nézi meg. De ha hiányzik a weboldalról, akkor az egyértelmű bizalom vesztést eredményez. Nem szívesen iratkozom fel hírlevélre vagy adom meg bármilyen adatomat azon az oldalon, ahol még arra sem veszik a fáradtságot, hogy leírják, hogyan kezelik a személyes adataimat, mi történik az általam megadott e-mail címmel. Arról nem beszélve, hogy egy hírlevél küldéshez manapság már elengedhetetlen a megfelelő adatvédelmi nyilatkozat feltüntetése.