Az Instagram hihetetlen népszerűségnek örvendő közösségi média oldal. Több mint 500 millióan használják aktívan, és naponta mintegy 200 millió fotót vagy videót osztanak meg a felhasználók. Az internet eléréssel rendelkezők nagyjából negyedének van felhasználói fiókja az Instagram-on.
A vállalatok és márkák pedig szép eredményeket érhetnek el, ha kommunikációs stratégiájuk megvalósítása során jól használják az Instagramban rejlő lehetőségeket. Eheti cikkünkben bemutatunk néhány, pontosabban 20 trükköt az Instagram lehetőségeinek kiaknázására.
Tartalomjegyzék
- 1. Használj népszerű hashtageket
- 2. Használd a helymeghatározást
- 3. Találj ki egyedi hashtaget a vállalkozásodnak
- 4. Jelölj be másokat is a posztjaidban
- 5. Kedveld mások képeit
- 6. Az egész posztra összpontosíts
- 7. Kövesd Te is a követőid
- 8. Kösd össze Instagram fiókod más közösségi médiákkal
- 9. Ösztönözd követőid
- 10. Különleges fotók használata
- 11. Optimalizáld a profilod
- 12. Reagálj a népszerű dolgokra
- 13. Használj cselekvésre ösztönzést (CTA)
- 14. Mérj és elemezz
- 15. Jutalmazd meg követőidet
- 16. Legyen terved
- 17. Használj hirdetéseket
- 18. Mutasd be vállalkozásod újdonságait és történéseit
- 19. Nyiss más vállalatok felé
- 20. Integráld az Instagramot a weboldaladba
1. Használj népszerű hashtageket
Minden posztodnál használj népszerű és felkapott hashtageket, így széles közönséghez jutsz el.
Mi az a hashtag? A „hash” magyarul a kettőskereszt szimbólum. Az ezután közvetlenül írt szó alapján, pedig az Instagram csoportosítja a posztokat. Például ha rákeresel a „#hungary” hashtagre, megnézheted az összes olyan posztot, melynél használták.
2. Használd a helymeghatározást
Minden posztodnál jelöld meg a helyet ahol a poszt született. Ezáltal, ha valaki a környékeden használja az Instagramot, a program felajánlja neki a posztodat, hogy ez éppen a közelében történt.
3. Találj ki egyedi hashtaget a vállalkozásodnak
Használd ki a hashtagben rejlő lehetőségeket, találj ki egy egyedi címkét a vállalkozásodnak és használd is minden egyes posztod alatt.
4. Jelölj be másokat is a posztjaidban
Nyugodtan bejelölhetsz embereket a posztjaidban, ez körülbelül egy ajánlásnak felel meg. Felhívod a figyelmet magadra, ezáltal az adott poszt és Instagramfiókod is egyre népszerűbb lesz, követőket gyűjtesz akik értesülni fognak minden új posztodról.
5. Kedveld mások képeit
Növelheted saját oldalad láthatóságát, ha a neked tetsző és számodra releváns tartalmakat kedvelsz. Ezzel ugyancsak felhívod magadra a figyelmet. Amennyiben egy versenytársad posztja tetszik meg, nyugodtan kedveld és kommentben dicsérd is meg. Bizalmat szül a felhasználókban, ha tiszteled versenytársadat.
6. Az egész posztra összpontosíts
A posztban található kép a legfontosabb, azonban az alatta lévő szöveg is legyen érdekes. Írd le a kép hátterét, legyél érdekes a felhasználók számára.
7. Kövesd Te is a követőid
Sokan ezt elhanyagolják, pedig egy nagyon egyszerű és hatékony lehetőség. Nem kell minden követődet követned, csak azokra koncentrálj aki véleményed szerint hasznosak lehetnek a céljaid elérésében. Ezáltal fel is mérheted célközönségedet.
8. Kösd össze Instagram fiókod más közösségi médiákkal
Mindenképpen kapcsold össze a Facebook és az Instagram fiókodat. Pár gombnyomással megoldható, és így azonnal megteremted az átjárhatóságot a két platform között. Ráadásul már szinte az összes egyéb közösségi média felületen engedélyezett, hogy feltüntesd az Instagram elérhetőségedet is. Használd ki a lehetőséget felhasználóid növelésére.
9. Ösztönözd követőid
Olyan fotókat ossz meg, amely mind a vállalkozásodnak, mind a lehetséges ügyfeleidnek érdekesek lehetnek. Nagyon hasznosak az életképek egy-egy vállalkozástól, személyessé teszik a céget.
10. Különleges fotók használata
Alkalmanként rugaszkodj kicsit el a megszokottól. Mutasd meg a világot rajongóidnak egy más szemszögből! Készíts érdekes, különleges fotókat olyan dolgokról, amely neked és a vásárlóidnak is értékesek lehetnek.
11. Optimalizáld a profilod
Az Instagram profil, hasonlóan más közösségi média hálózatok, specifikus módon tartalmazza a vállalatodról, márkádról szóló információkat, Tegyél közzé minél több információt magadról.
12. Reagálj a népszerű dolgokra
Figyeld a trendeket éppen mi a legnépszerűbb tartalom az Instagramon. Olyan posztokat tegyél közzé melyek reagálnak ezekre, ezáltal mindig érdekes leszel a követőid szemében.
13. Használj cselekvésre ösztönzést (CTA)
Mindig mondd el az embereknek, hogy mit vársz el tőlük. Ez egyszerűnek tűnhet, de nagyon sokat elfeledkeznek erről a lépésről. Mint minden esetben, a cselekvésre ösztönzés itt is egyértelmű és jól látható legyen!
14. Mérj és elemezz
Már lehetőség van a vállalati Instagram profilok esetében a posztok utólagos elemzésére. Ahogy a weboldal esetében is, az Instagramon is elengedhetetlen, hogy tisztában legyél saját eredményeiddel, mivel csak erre alapozva tudsz felelős döntéseket meghozni. Kövesd figyelemmel mely posztjaid teljesítettek jól, és ezáltal egyre hatékonyabb leszel a jövőben.
15. Jutalmazd meg követőidet
Hatékony eszköz a kezedben, ha van olyan dolog a vállalkozásod életében, amellyel jutalmazni tudod követőidet. Például egy ingyenesen letölthető kézikönyv, vagy bármi, amit rendelkezésükre tudsz bocsátani nem csak új követőket szerez, hanem a régiek elköteleződését is elősegítí.
16. Legyen terved
Nem kell minden nap új posztot közzétenned. Sokszor a túl sok poszt akár negatívan is hathat a követőidre. A kevesebb néha több! Első lépésként határozd meg milyen erőforrások (képek, videók, stb) állnak a rendelkezésedre, majd ez alapján készíts egy tervet, időzítést a posztolásról. A terv természetesen bármikor megváltoztatható, de mégis egy biztos hivatkozási alapot nyújt a számodra.
17. Használj hirdetéseket
Mióta a Facebook felvásárolta az Instagramot és integrálta hirdetési rendszerébe, lehetőség nyílt a fizetett hirdetések használatára, az Instagramon belül is. Aknázd ki az ebben rejlő lehetőségeket, oly módon hogy egy adott posztodat nem csak az Instagramon belül támogatod meg fizetett hirdetéssel, hanem a Facebookon is. Ezáltal a posztod sokkal több felhasználóhoz fog eljutni!
18. Mutasd be vállalkozásod újdonságait és történéseit
A profilod mindig legyen friss, aktuális és minél szórakoztatóbb. Ha valami újdonságra készülsz, mindig mutasd meg a követőidnek. Legyél egy kicsit sejtelmes ezáltal is izgalmat keltve bennük, hogy szinte várják a következő posztodat. Az ilyen jellegű bejegyzések növeli legjobban a vállalkozásod iránti elköteleződést.
19. Nyiss más vállalatok felé
Azt már korábban említettem, hogy kövesd az általad fontosnak és hasznosnak tartott felhasználókat. Tedd ugyanezt a versenytársaiddal. Ezáltal látni fogod, ők hogyan állnak a közösségi médiához és ha esetleg úgy alakul, a jónak vélt megoldásaikat is ellesheted.
20. Integráld az Instagramot a weboldaladba
Már lehetséges, hogy az Instagram képeidet és videóidat beágyazd weboldaladba. Ezzel azon kívül, hogy növelheted weboldalad látogatóinak számát, azonnal fel is hívhatod a figyelmüket jelenlétedre az Instagramon.