Mi az a SEO?

A SEO mindazokat technikákat és stratégiákat foglalja magában, amelyek egy weboldal megjelenésének valószínűségét növelik az internetes keresők organikus vagyis természetes találatai között, törekedve a minél előkelőbb helyezésre.

A keresőmotorok nap mint nap átfésülik az internet egészét, és minden egyes tartalmat megjegyeznek, indexelnek. Amikor egy felhasználó elindít egy keresést például a Google rendszerében, a cég algoritmusa létrehoz egy listát azon weboldalakból melyeket hasznosnak vél a keresés szempontjából.

A keresőmotor algoritmusa dönti el, hogyan rangsorolja a weboldalakat. Honlap tulajdonosként annyit tehetsz, hogy folyamatosan a célcsoportodnak releváns tartalmakat hozol létre és segítségül hívsz egy szakembert aki segít a találati listában minél előkelőbb helyekre kerülni.

A következő főbb témákkal foglalkozunk az alábbiakban:

Tartalomjegyzék

A SEO 3 alapvető részből épül fel:

  1. On-Page (tartalmi) SEO

  2. Technikai SEO

  3. Off-Page SEO, vagyis hogy az oldaladon kívül mennyien hivatkoznak Rád

1. Tartalmi (On-Page) SEO

A tartalmi SEO minden olyan feladatot magában foglal, ami a weboldalon belül zajlik és befolyásolhatja a keresőmotorok találati listáján elfoglalt helyezésed és nem technikai jellegű.

A teljesség igénye nélkül a legfontosabb tényezők:

  • kulcsszavak

  • kulcsszavak szövegben elfoglalt helye 

  • weboldal design

  • oldal címe (title)

  • weboldal URL-je

  • címsorok (headingek: H1, H2)

  • képek címe (image title), alt text

  • a tartalom (paragrafusok, bekezdések, szöveg)

A weboldaladnak olyan tartalmakat kell megjelenítenie, amelyek hasznosak a látogatóid számára. Elmúlt az az idő, amikor a Google rangsorában előre lehetett kerülni a kulcsszavak minél gyakoribb alkalmazásával. Kiemelkedően fontos lett a szövegkörnyezet a Google és más keresők algoritmusai számára.

2. Technikai SEO

A technikai SEO elsődlegesen azt jelenti, hogy elősegítjük a keresőmotoroknak a minél egyszerűbb oldalfeltérképezést. Egy weboldalnak úgy kell felépülnie, hogy a keresőmotorok azonnal minden egyes elemét fel tudják ismerni.

A teljesség igénye nélkül a legfontosabb tényezők:

  • weboldal struktúrája

  • felhasználói élmény (UX)

  • az oldal sebessége

  • a képek optimalizáltsága

  • a belső linkek struktúrája

  • Meta Tag-ek

3. Off-Page SEO

Magában foglal minden olyan dolgot, ami nem a weboldaladon történik. Fontos része a linképítés, de napjainkban már nem a linkek száma, hanem azok minősége a meghatározó. A külső hivatkozásoknak mindnek elismert weboldalról és releváns tartalomból kell érkezniük.

A teljesség igénye nélkül a legfontosabb tényezők:

Google rangsorolási szempontok

A címben feltett kérdésre hivatalos választ soha nem fogunk kapni. A Google közzéteszi, hogy milyen rangsorolási szempontokat használ, viszont azok súlyát és a közöttük lévő pontos összefüggéseket értelemszerűen soha nem árulja el. Ennek legfőbb oka, hogy ez a legféltettebben őrzött titka a kereső óriásnak.

Továbbá azért sem fogjuk megismerni a tényezők pontos súlyát, mivel kimondott céljuk, hogy a tartalmakat az embereknek írjuk és ne a kereső algoritmusnak. A minőségi és releváns tartalom magától is a találati oldal legtetejére fog kerülni. Ennek ellenére, a sok év alatt megszerzett tapasztalatunk alapján, illetve a keresőoptimalizálással foglalkozó más szakemberek tapasztalataira támaszkodva, össze lehet állítani egy elég pontos listát a tényezőkből.

Domain(név) tényezői

Domain név kora

Egy a sok tényező közül, viszont mára már talán egyike a legkevésbé fontos tényezőknek.

Kulcsszó a domain névben

Ez is egy kevésbé fontos tényező, viszont nem árt ha egy számodra fontos kulcsszó szerepel a webcímedben. Például a cégneved.

A TLD (top level domain) megegyezik az országgal

TLD-ek a weboldalad címében a pont utáni részek, például „.de” vagy „.hu”. Ha például Magyarországon keresel valamire rá, akkor a „.hu”-s végződésű domainnevek előrébb kerülnek a találati listán.

Aloldal szintű tényezők

Kulcsszó az URL-ben

Vegyük például, ha az aloldalad neve: http://www.usernet.hu/hirek/hogyan-novelhetem-az-aktivitast-facebook-oldalamon-13-tipp-az-aktivabb-es-elkotelezettebb-kovetokert/391 , ilyenkor a Google tudja, hogy az az aloldal miről szól.

Kulcsszó a címben

Minél hamarabb jelenik meg egy kulcsszó, annál jobb. A kulcsszavak a cím elején többet érnek, mint a végén.

Kulcsszavak a tartalomban

Amikor írsz egy bejegyzést vagy cikket, akkor megpróbálod azt több kulcsszóra is optimalizálni, mivel ez segíti a kereső algoritmusokat az oldalad megtalálásában. Nagyon fontos, hogy mindig a felhasználóknak írj tartalmat és ne a Google algoritmusnak.

Oldal betöltési sebessége

Minél gyorsabban tölt be az oldalad, annál nagyobb előnyt élvezel a keresőben. Erről a témáról már írtunk korábban részletesen, itt elérheted. 

Képek

Amennyiben az anyagodban vannak képek és/vagy videók a Google előrébb fog rangsorolni, hiszen jobb felhasználói élményt biztosítasz látogatóidnak mint versenytársaid.

Nyelvhelyesség és helyesírás

A trehány helyesírással közzétett tartalom nem túl bizalomgerjesztő, ráadásul élvezhetetlen is. A Google algoritmusa már elég fejlett ahhoz, hogy kiszűrje a legtöbb helyesírási hibát, és hátrébb sorolja azon weboldalakat, akik nem megfelelő élményt nyújtanak a felhasználóiknak. Ebben a témában is született egy cikkünk, érdemes elolvasni. 

Felsorolások a tartalomban

Használj felsorolásokat a közzétett tartalmaidban. Ez a Google véleménye szerint segíti az olvashatóságot, tehát növeli a weboldalad felhasználói élményét (UX)

Másodlagos kulcsszavak mennyisége

Amennyibe a tartalom több, egymáshoz lazán kapcsolódó kulcsszóval is rendelkezik, azt a Google nagyon pozitívan értékeli. Úgy értelmezi, hogy a tartalom nagyon magas színvonalon íródott.

Teljes weboldal szintű rangosorolási tényezők

Kapcsolat menü

Amennyiben rendelkezel vele, akkor a Google értelmezése szerint bármikor elérhető vagyis megbízható vagy.

Oldalfelépítés 

Használj kategóriákat és egyértelmű címeket adj bejegyzéseidnek. Amennyiben látogatóid könnyen tudják használni az oldaladat, felhasználóbarát vagy és előrébb fog rangsorolni az algoritmus.

Friss tartalom

Rendszeresen publikálj weboldaladon, illetve a meglévő cikkeidet rendszeres időközönként frissítsd fel.

Mobilbarát weboldal

A felhasználói élményen keresztül kapcsolódik a rangsoroláshoz. Amennyiben a weboldalad tökéletesen jelenik meg minden mobilkészüléken, vagyis reszponzív, akkor a mobilkészülékekről történő keresések esetén előnyt élvezel a rangsorolásnál és ez az asztali számítógépekről indított keresésekre is ugyanúgy kihat. A Google algoritmusában mára már biztos, hogy ez a legfontosabb rangsorolási tényező!

SSL tanúsítvány

A Google elismerte, hogy rangsorolási tényezővé vált ha az oldal rendelkezik biztonsági tanúsítvánnyal. A „https” oldalakat magasabban rangsorolják.

Impresszum és Felhasználási feltételek

Ez a két oldal bizonyítékul szolgál a Google-nek, hogy egy működő vállalkozás vagy valós személy áll az oldal mögött, ezért a megbízhatóság alapjai ezen oldalak.

Látogatók viselkedése

Alacsony visszafordulási arány

Minőségi oldalra utal, ha sok látogatód az oldaladon marad, mivel tartalmad és weboldalad megragadja a látogatóid figyelmét.

Megtekintett oldalak száma

Ha a látogatóid átlagosan 4-5 aloldalt végig néznek, az nagyon jó jel, mert az oldalad érdekes és hasznos információkkal szolgál a részükre.

Visszatérő látogatók

Amennyiben érdekes egy weboldal, újból fel fogod keresni. A Google is hasonlóan gondolkozik ebben a témában.

Átkattintások a Google találati oldaláról

A Google célja, hogy a szolgáltatásait használóknak a legjobb válaszokat adja kereséseikre. Ha a Google találati oldaláról sokan jutnak el a weboldaladra, akkor a Google úgy értelmezi, hogy jó munkát végzett, és ezért a jövőben is téged fog elsősorban ajánlani az adott keresésre. Vagyis előrébb fog rangsorolni a találati listáján.

Közösségi média

Amennyiben magas az oldaladdal kapcsolatos aktivitás a közösségi oldalakon, legyen az bármelyik közösségi médián, a Google úgy értékeli, hogy a tartalmaid minőségiek, ezért magasabban is rangsorol a találati oldalon. Az ellenkezője igaz abban az esetben, ha inaktív vagy a közösségi médiákon. 

Miért fontos a SEO?

Az előkelőbb pozíció – a keresési és találati oldalon – több látogatót jelent a weboldaladon. Amennyiben magasabb forgalmat szeretnél elérni a weboldaladon, de nem szeretnél külön hirdetésekért fizetni; akkor a keresőoptimalizálás (SEO) erősítése a megoldás.

A keresési és találati oldal első 3 helyezettje átlagosan a kattintások 60 % - át kapja; ennél jobb érvre nincs is szükség a keresőoptimalizálás (SEO) erősítésére.

A keresőmotorok találatai célzottak és személyre szabottak: Miután egy felhasználó keresést hajt végre például a Google rendszerében, az algoritmus számtalan tényezőt figyelembe véve, a felhasználó számára legrelevánsabb találatokat jeleníti meg.

A közösségi médiákból érkező forgalomhoz viszonyítva, az organikus találatok a legtöbb esetben jobban konvertálnak, mivel ezek a felhasználók valamilyen kérdésükre/problémájukra keresik a választ.

A usernet kft helyezése több éves SEO tevékenységnek köszönhetően

A weboldal forgalomnövekedése mellett a SEO használata a következő előnyöket biztosítja:

Megbízhatóság és elismerés: a felhasználók megbíznak a keresőmotorokban, mert tisztában vannak azzal, hogy a kereséseikre mindig a legrelevánsabb találatokat jelenítik meg. Ebből következik, hogy minél előkelőbb pozíciót foglal el egy weboldal a keresési és találati oldalon, annál megbízhatóbbnak tartják a felhasználók.

A bizalom ráadásul nem csak több konverziót jelent, hanem növeli a weboldal és a márka/vállalkozás ismertségét, ezáltal más online csatornákon is megkönnyíti a marketing tevékenységet.

A SEO ráadásul segítséget nyújt a jobb felhasználói élmény (UX) létrehozásában is, mivel a kereső algoritmusok nem csak a kulcsszavakról szólnak, hanem arról is hogy milyen élményt és használhatóságot biztosít a weboldaladon való böngészés a felhasználók számára.

Amennyiben a felhasználók igényeit kielégíti a weboldalad, a keresési és találati oldalakon is előkelő helyezést fog elfoglalni.

Mennyi idő alatt lehet a Google-ban előre kerülni?

A legtöbbször ezt a kérdés teszik fel nekem a leendő ügyfelek, mikor a weboldaluk SEO-járól elkezdünk beszélgetni. Érthető, hogy minden vállalkozás a lehető legrövidebb időn belül eredményeket szeretne látni a SEO-ban, ami jelen esetben a helyezések javulását, az első 10-be való kerülést jelenti.

Az, hogy a Google-ban előre kerülni pontosan mennyi időt vesz igénybe több szempont is befolyásolja, de általános elmondható, hogy még egy intenzív keresőoptimalizálás segítségével is legalább 3-6 hónapra van szükség a jó eredmények eléréséhez.

SEO trendek 2020-ban

A keresőmotorok algoritmusai napról-napra intelligensebbek. A Google – t használva egyre több keresést hajtanak végre a felhasználók és a hangalapú keresések száma is folyamatosan növekszik. Emiatt minden weboldal tulajdonosban felmerülhet az a kérdés: Hogyan befolyásolja mindez az eddigi SEO stratégiámat?

1. A strukturált adatok egyre fontosabbá válnak

A keresőalgoritmusok fejlődésével, a Google egyre több forrásból nyeri az adatokat. Napjainkban a Google már képes saját tartalmi meta leírást létrehozni, egy weboldalon található tartalomból. Abban az esetben, ha a Google megjeleníti a strukturált adatokat egy találatánál, mintegy 30 %-al többen fognak az adott oldalra kattintani. Ezért a weboldalunkon el kell helyezni olyan adatokat, melyeket a Google strukturált adatként megjeleníthet a keresési és találati oldalon. Mire gondolunk?

  • Vásárlói értékelések
  • Nyitvatartási idő
  • Árak
  • Eseményadatok

2. Felhasználói élmény (User experience - UX)

Az UX részei

2020-ban már nem magára a keresőalgoritmusokra optimalizáljuk a weboldalunkat, hanem a keresőmotorok és a látogatóink számára. Emiatt pedig a kiváló felhasználói élmény nyújtása elsődleges lett. Alapvető tényezők, a kiváló felhasználói élmény (UX) nyújtásához:

3. Oldal betöltési sebesség

Napjainkban a weboldalak betöltési sebessége kritikus tényezővé vált. Abban az esetben, ha nem elég gyorsan tölt be egy honlap (3 másodperc), a felhasználók egyszerűen meg sem nyitják.

4. Technikai szempontból hibátlan weboldal

A felhasználók a weboldal minden elemét látni és használni szeretnék, ezért annak technikailag hibátlannak és naprakésznek kell lennie. Ez az a terület, amely szinte kizárólag a webfejlesztő felelőssége, rajta múlik, hogy ezen a területen a weboldal megfelelően teljesít-e.

5. Mobilra optimalizáltság

Az internetet használók több mint fele már mobil eszközről böngészik. Alapelvárás, hogy a weboldalad minden eszközön jól jelenjen meg! Ennek kulcsa a reszponzívitás.

6. A tartalom még mindig (nagyon) számit

Habár a Google algoritmusa egyre fejlettebb, még mindig a weboldalak szöveges tartalma az elsődleges forrása. Az elmúlt években a szöveges tartalom elemzésében óriási fejlődésen mentek keresztül, ezért minden tartalmadnak egyedinek kell lennie, hogy egyáltalán weboldalad megjelenjen a Google keresési és találati oldalán. Ez a fejlődés 2019 – ben is folytatódik, ezért a célodnak továbbra is annak kell lennie, hogy egy adott téma legjobb és a felhasználók számára leghasznosabb tartalmakat tedd közzé weboldaladon.

Hangalapú keresés mobilról

7. Hangalapú keresések további térhódítása

A hangalapú keresés az elmúlt években kezdte megváltoztatni a módot, ahogyan a felhasználók az információk után kutatnak. Vonzó alternatíva lehet, a keresett szöveg manuális begépelése helyett. A Google, Apple és az Amazon hangfelismerő rendszerei egyre fejlettebbek és kifinomultabbak, ezért a közeli jövőben már nem lehet figyelmen kívül hagyni a marketingre gyakorolt hatását. Nagyon úgy tűnik, hogy 2019 - ben a hangalapú keresések mennyisége át fog lépni egy kritikus tömeget ezért nem lesz figyelmen kívül hagyható.

Hogyan fordíthatod az előnyödre?

  • Frissítsd weboldaladon az üzleti információkat, hogy a térképes kereséseknél biztosan megjelenj
  • Készíts „Gyakran Ismételt Kérdések” aloldalt. Ez segít abban, hogy megjelenj a találatok között, amikor egy felhasználó konkrét kérdést tesz fel
  • Rendszeresen auditáld weboldalad külső szakértővel, aki rá tud mutatni olyan hiányosságokra, amelyek elkerülték a figyelmedet.

8. Google Mobile First Index

Az elmúlt években a Google folyamatosan hangoztatta, hogy a hangsúly egyre inkább a mobil eszközökön van, az asztali gépek helyett. Sokan még mindig nem veszik ezt komolyan. A weboldalak indexeléshez eddig tipikusan az adott oldal tartalmának asztali verzióját használták fel, amely mobilkeresők számára okozhatott problémákat, ugyanis ez a változat jelentősen eltérhet a mobil verziótól. A mobile first indexelés azt jelenti, hogy mostantól az oldal mobil változatát használják ehhez. Vagyis aki még nem optimalizálta mobilra weboldalát, 2019 – ben mindenképpen tegye meg, mert szinte biztos, hogy hiánya hátrányosan fogja érinteni!

9. A linkek továbbra is fontosak maradnak

Szinte minden évben olvasni lehet, hogy a „linképítés halott” vagy „a linkeknek már nincs gyakorlati hasznuk”. Valójában a linkek 2019 – ben is fontos szerepet töltenek be a keresőoptimalizálásban. Azonban a megvalósítási módszerek gyökeresen megváltoztak, az valóban semmit sem ér, ha két weboldal linkeket cserél.

Napjainkra, az úgynevezett hivatkozás nélküli linkek (linkless backlinks) lettek a legfontosabbak. Ez azt jelenti, hogy valaki a weboldalán, vagy a közösségi médiában megemlíti a weboldalad, vagy egy cikkedet, azonban ebből nincs közvetlen elérés a weboldaladra. A Google algoritmusa ezt úgy értékeli, hogy Te az adott témában szakértő vagy, hiszen egy tőled független felhasználó a tartalmad segítségével érvelt.

10. Erősebb hangsúly a képkereséseken

A tavalyi évben a Google változtatott a képkeresési algoritmusán. A Felhasználóknak már nem kell az adott oldalra navigálniuk, ha meg akarnak tekinteni egy képet eredeti méretében. Ez sok weboldal esetében forgalomcsökkenéssel járt, mivel minden weboldal képeit egy kis képgalériában jeleníti meg a Google és ezért nem szükséges az adott weboldalt felkeresni.

Ezt a változást úgy fordíthatjuk az előnyünkre, hogy a weboldalunkon található képeket, infografikákat és egyéb multimédiás tartalmakat összehangoljuk, harmonikusabbá tesszük és növeljük a minőségüket. Ezáltal a felhasználók egy magas minőségű képgalériával találkoznak, és nagyobb valószínűséggel keresik fel a weboldaladat.

SEO technikák, melyeket mindenképpen kerülj el 2020-ban!

Van néhány olyan keresőoptimalizálási technika, melyek pár évvel ezelőtt még pozitívan hatottak az oldalak keresési és találati oldalon elfoglalt helyére, azonban napjainkra már hatástalanok, sőt néhány esetben akár hátrányosan is befolyásolhatják helyezésünket.

1. Kulcsszó halmozás

A Google algoritmusának már nem szempont egy adott kulcsszó sűrűsége, vagyis hogy egy oldalon hány alkalommal jelenik meg a kívánt kulcsszó. Nem a mennyiség, hanem a minőség a szempont annak megállapításában, hogy mennyire releváns egy weboldal a felhasználók által keresett szóra.

2. A keresőalgoritmusok számára történő írás

A keresőalgoritmusok már elég fejlettek ahhoz, hogy megértsék a feleslegesen ismétel kulcsszavakat, azok variációit és szinonimáit. Ez a technika sem működik már 2019-ben. Írj a felhasználóknak hasznos tartalmakat.

3. Linkek vásárlása

Évekkel ezelőtt még működő technika volt, hogy nagy mennyiségű linket vásároltak a honlaptulajdonosok melyek a weboldalukra mutattak, azonban ez napjainkra már nemcsak pénzkidobás, hanem a Google hátrébb is sorolja az ilyen weblapokat a keresési és találati oldalán.

4. Alacsony minőségű tartalom

Évekkel ezelőtt akár egy rosszul megírt tartalommal is előre lehetett kerülni a találatok között. Azonban mára ez már megszűnt. Másolt, rövid, kulcsszavakkal feltöltött és nem hiteles tartalom. Ezek miatt nem csak hátrébb sorol a Google, hanem sok esetben meg sem jeleníti oldaladat a találatai között! Mindig egyedi és a felhasználók számára hasznos tartalmakat tegyél közzé a honlapodon!

Összefoglalás

Manapság már egy vállalkozás sem lehet sikeres az online világban, ha nem követi megfelelően a SEO trendjeit és gyakorlatát. A jobb Google helyezésekkel növekszik az organikus forgalom, a weboldal látogatottsága és a cég online értékesítéseiből származó bevétele. A jó kereső helyezések elősegítik a felhasználói élmény javítását és vele együtt növelik az ügyfél bizalmat. Ezen túlmenően a jó helyezések csökkentik a fizetett hirdetésekre költendő összeget azáltal, hogy magasabb oldal minőségi mutatókat produkálnak, amellyel csökken az Ads költség.